onsdag 7 mars 2012

Puh, vet inte om det var ryggträningen igår eller om det faktiskt var de få timmarna jobb (att bädda i 3 timmar är rätt så jobbigt ändå) som har satt sig rejält i ryggen. Var sådär lagom stel idag när det var dags för 4 timmars bäddning till! Jag härdade dock ut och begav mig till gymmet efteråt där bröst och triceps stod på schemat.
Jag tittade lite i min träningsbok och insåg att jag senast tränade bröst för ca 2 månader sen. Hm, inte min favoritmuskelgrupp direkt, får ju alltid en sån jääkla träningsvärk!
Men som sagt, nu var det dags och jag var så mycket starkare mot vad jag brukar vara! Det blev hantelpress och hantelflyes, när jag tränar själv vågar jag inte gå på bänken, känns sådär att fastna under stången, hantlarna kan man ju bara släppa. Triceps gick också grymt bra, där är jag stark så det är kul att träna!

När jag kom hem så låg Träningsguiden i brevlådan och proteinpulver och bars skulle hämtas ut. Jippie! Det är alltid lika kul när man får något som motiverar en ännu mer! Kanske blir provsmak på pulvret redan idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar