måndag 30 april 2012

Denna helgen går ju inte till världshistorien för att ha varit den nyttigaste i matväg direkt. Det räcker med att säga så, jag ska inte se bakåt utan bara framåt!

Igår åkte jag och min syster ner till Malmö för att shoppa lite. På kvällen skulle hon + storasyster se fotbollsmatch i Halmstad och jag såg då chansen att kunna åka till gymmet. Min storasyster skulle ta med mina träningskläder men såklart så glömde hon det. Då bestämde jag mig för att åka hem istället, jag hade ändå inget att göra i Halmstad.

Väl hemma så kände jag hur trött jag var och magen var svullen (jag såg gravid ut) efter all mat. Då bestämde jag mig för att sticka ut och köra ett långpass löpning som jag egentligen skulle avverkat i söndags men det "glömdes" bort. Jag bestämde att jag skulle köra i minst 1 timme, skulle jag behöva gå så var det okej. Bara jag kom över 1 timme.

Snörade på mig skorna, kom ut och möttes av underbart väder, perfekt att springa i! Klockan var ca 20.00 och den värsta värmen från dagen hade lagt sig. Jag började springa uppvärmningssträckan och jag kände att det här kommer fan inte att gå! Magen hoppade och det var inte långt ifrån att innehållet fick säga hejdå. När jag hade sprungit den biten så gick jag ett par steg, sträckte lite på mig o.s.v, men jag kände att jag likagärna kunde fortsätta springa. Om jag springer långpass så lär jag bli uppvärmd.

Sagt och gjort, jag fortsatte och springa i ett väldigt behagligt tempo. Behagligt för benen, dem var pigga! Andningen la sig inte lika bra som den brukar men det kan nog ha berott på den hoppande magen. Efter en stund sprang jag förbi min farbrors hus och tänkte fråga om jag kunde låna toaletten. Såg att de hade gäster så jag lät bli, det skulle ju även bli ett stopp som jag helst inte ville ha också!

Första gången jag tittade på klockan så tyckte jag att jag hade sprungit länge (hade endast stannat när jag skulle över vägen och det kom bilar) men såg att jag bara hade 35 minuter. Fan! Men jag skulle fixa det. Jag sprang omkring lite i byn och såg sen att jag närmade mig 59 minuter. Jag bestämde mig för att lägga till de där uppvärmningsminuterna så att jag på riktigt sprang 1 timme.

Kom in på gården och klockan står på 1.04.23. Så jävla nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar