måndag 9 april 2012

Alltså, det finns inte hur väldigt träningssugen jag är just nu. Jag vill sätta mig på spinningcykeln, ut och springa flera mil, backträna, köra musten ur mina muskler under ett riktigt hårt styrkepass! Men jag får sitta kvar här lugnt och snällt och vänta. I hopp om att bli frisk snart så läser jag allt som kommer i min väg som handlar om träning/kost. Det är nu jag verkligen inser att jag brinner för det här.

Jag och min syster har tillsammans (från Saras grundidé) bestämt oss för att under 10 veckors tid leva lite mer sundare (tolka ordet sundare som ni vill) och se vad vi kan göra för framsteg viktmässigt och om vi kan lyckas tappa några cm. Vi påbörjade detta förra veckan och har alltså hållt på i en vecka. Har det gått bra? Njae, kan jag inte påstå. Sjuk + att det har varit påsk kändes sådär när jag skulle ställa mig på vågen idag igen. Var helt säker på att jag hade gått upp ett par tre kilon. Men icke, den stod stabilt på sina 78! Jag hade som sagt inte förväntat mig någon viktnedgång.

Mina mål under/efter denna 10-veckors period är:

  • Gå ner 3 kg. Jag valde 3 kg för att det kändes rimligt.
  • Kunna ta 100 kg i marklyft. Tar för nuvarande 85. Det bör gå 
  • Våga utmana mig själv att testa på att springa en mil. Jag tillåter gåpauser, jag vill bara att jag själv ska våga ge mig på den sträckan.

Det var allt för mig, träna ordentligt för mig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar