torsdag 2 januari 2014

Blogga?

Ja, det är ju den stora frågan, ska jag börja blogga igen? Har haft lite sug de senaste dagarna/veckorna så jag tänkte ge det en chans.

Mycket har hänt sen sist. Jag har börjat högskolan här i Halmstad där jag läser hållbar turismutveckling, jag har flyttat till eget och jag har träffat en massa fina människor!

Här har ni mig ifrån årets första gasque med tema Candyland Hurricane!

Tanken är att jag nu med bloggen ska fortsätta att dokumentera min träning och kost då jag tycker att det är roligast att blogga om. Det senaste halvåret har varit helt fullt i och med skolstart och flytt så jag har inte haft tid eller ork åt att träna särskilt bra. Något gympass och någon yogaklass har avverkats men det är i princip allt. Så nu är det dags att köra igång igen (åhnej, inte alls klyschigt att göra det såhär två dagar efter nyår) och de senaste dagarna har jag mjukstartat med att ge mig ut på promenader.

Mitt stora fokus kommer att ligga kring löpningen då jag har anmält mig till Göteborgsvarvet iår som är 21,1 km. Ja, jag är nervös eftersom att jag har sprungit så lite på sistone men jag ser samtidigt fram emot det! Jag vill även träna mycket gruppträning och styrka som kommer att stärka mig som löpare. Jag kommer att köpa två gymkort på två olika gym, Idrottscentrum och Träningskompaniet, båda här i Halmstad. Detta beror på att jag tycker att Träningskompaniet har mycket bättre utbud vad det gäller klasser medan Idrottscentrum har ett bättre gym. Idrottscentrum ligger på högskolan vilket Träningskompaniet inte gör och jag tror att det kommer vara skönt att kunna släppa skolan lite. Ska se till att fixa gymkorten så fort som möjligt för jag är löjligt sugen på att gå på ett spinningpass!

Ja, det var en liten kort start där! Hoppas att ni hänger med mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar