måndag 7 november 2011

I lördags upplevde jag något av det roligaste som finns. Jag var i Göteborg på träningskonvent! TheConvention närmare bestämt (tidigare under veckan hade jag varit väldigt seg och knappt tränat något). Jag körde 5 klasser, men ville väldigt gärna köra fler än så. Det går inte riktigt ihop med tiden!

Pass 1 var Kettlebell Root Camp med Stina Albihn. Ett mycket bra pass! Jag har ju tränat lite kettlebells och tycker att det är jättekul, men jag har inte egentligen vetat exakt hur tekniken ska se ut. Att svingar kan kännas så olika!

Pass 2 var Atletisk Muskelfys med Jari Ketola. Hjälp. Jag var så nervös! Jag är lite rädd för Jari faktiskt, haha. När jag anmälde mig till konventet för ett par månader sen så tittade jag i hans bok "Chockträna dig i form", där hade han skrivit med sin favoritövning som innebar ett massa hopp. Jag som är oexplosiv fasade över att den skulle komma. Självklart gjorde den det! Såg inte fint ut.

Pass 3 var Kettlebell Yin med Monica Björn! Även här lärde jag mig mycket med järnkulan som snart ska praktiseras på gymmet! Jag fick även lära mig från yogadelen att jag är superstel. Jag visste det, men inte kul att bli påmind...

Pass 4 blev ett spinningpass kallat Higher med Anette Rusten Hertzman. Detta var nog mitt "bottennapp". Jag älskar spinning! Men just då var jag inte riktigt taggad inför just det.

Det sista passet blev Hot MOJO med Monica Björn igen. Vilken upplevelse! Yoga i ca 38 graders värme. Jag var ju svettig redan innan men det var inget emot det här! Kände likadant som på Kettlebell Yin, att jag är väldigt stel. Men otroligt spännande, inte varje dag man kör ett sånt här pass.

För att sammanfatta det hela: Det var så underbart kul! Allt var bra planerat, lunchen var supergod (grillad lax, mm) och sen var det så mycket inspirerande människor! Det sämsta var ju att jag inte kunde köra fler pass än så, haha. Längtar till nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar