söndag 2 februari 2014

Vegetariskt

Sen den 1e januari i år så har jag skrivit matdagbok. Det är ett bra sätt att få en överblick över vad jag får i mig. Nu när jag reflekterar över denna veckan så märker jag att jag har ätit väldigt lite animalier. Jag är ju "halv-vegetarian" och äter bara fågel och fisk. Denna veckan ser jag att i köttväg så har jag bara ätit en kalkonkorv. That's it. Annars så har jag ätit fetaost, halloumi och philadelphia, men det är det mesta i animalie-väg. Såhär har jag ätit utan att ens tänka på det, så steget till att vara vegan känns inte jättestort. Har dock inga planer på det, men det känns skönt att vara en av de som äter köttfritt och hjälper miljön.

Nu ska jag få i mig lite frukost och dagen kommer att bestå av löpning och tvättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar